Świadczymy porady prawne w Krakowie w szerokim spektrum – prawo gospodarcze, cywilne, windykacja, prawo rodzinne czy spadkowe.
Kancelarie rozszerzyły formy świadczenia usług prawnych. Niemalże wszystkie czynności mogą zostać wykonane za pośrednictwem Internetu. Najlepiej widoczne to jest na przykładzie porad prawnych. Uzyskanie porady możliwe jest nie tylko na bezpośrednim spotkaniu z prawnikiem w kancelarii, za pośrednictwem komunikatorów (co raz więcej kancelarii prawnych umożliwia uzyskanie porady za pośrednictwem chociażby Skype), telefonicznie, mailowo, ale także na stronach internetowych kancelarii za pomocą formularza kontaktowego.
Każdy może znaleźć odpowiednią dla siebie formę kontaktu z prawnikiem i uzyskanie odpowiedzi i rozwiązania zagadnienia prawnego. Ważne jednak jest aby właściwie wybrać nie tylko formę, ale przede wszystkim podmiot, do którego zwróci się klient. W chwili obecnej na rynku powstało wiele kancelarii prawnych (w których ze świecą szukać adwokatów lub radców prawnych), więc porady udzielane są w zasadzie nie wiadomo przez kogo. Pytanie czy w ogóle przez osobę z wykształceniem prawniczym? Ogromnym atutem adwokata lub radcy prawnego jest nie tylko profesjonalizm i wiedza, ale także ubezpieczenie OC. Takiego ubezpieczenia przeważnie nie mają kancelarie prawne i inne osoby udzielające porad w Internecie. Warto wybrać mądrze i zwrócić na te aspekty uwagę. Zdecydowanie należy sprawdzić do kogo zwracamy się o udzielenie porady prawnej.
Czy można stworzyć ranking form udzielania porad prawnych? Pewnie tak, ale raczej będzie to zestawienie subiektywne. Dla każdego inna opcja będzie lepsza, wygodniejsza. Poza tym na pewno są sprawy, które spokojnie można załatwić przez Internet czy telefon, ale są też takie przy których wręcz niezbędne będzie spotkanie z adwokatem lub radcą prawnym.
Bezpośrednie spotkanie będzie najlepszą – choć nie jedyną – opcją jeśli klient zamierza nie tylko uzyskać poradę prawną, ale także chciałby zlecić prowadzenie sprawy pełnomocnikowi. Na takim spotkaniu na pewno zostaną poruszone wszystkie możliwe kwestie interesujące klienta, nie tylko te główne z którymi klient przyszedł ale także zagadnienia wpadkowe, które pojawią się w trakcie rozmowy z prawnikiem. Klient może poznać i porozmawiać osobiście z adwokatem lub radcą prawnym. Na pewno łatwiej będzie klientowi podjąć decyzję o ewentualnym powierzeniu sprawy do prowadzenia temu właśnie pełnomocnikowi. Niewątpliwie ważnym elementem współpracy jest zaufanie jakim klient obdarzy prawnika. Nie ma przecież lepszej opcji na poznanie drugiego człowieka jak bezpośrednia z nim rozmowa. Zdecydowanie między pełnomocnikiem a klientem powinna powstać nić porozumienia, trudno bowiem będzie prowadzić sprawę, spotykać się i ustalać taktykę jeśli będzie dochodziło do tarć we „własnej drużynie”.